tirsdag den 1. april 2008

En dårlig spøg

Her til morgen havde jeg hurtigt opdaget Berlingerens april-spøg, og blev derfor overrasket da jeg opdagede endnu en - troede jeg. Et ungdomshus på Dortheavej er nu nærmest en realitet og det er desværre ikke nogen spøg. Jeg har tidligere givet udtryk for, at de unge aldrig ville få et hus. Nu må jeg indrømme, at jeg højst sandsynligt har taget fejl.
I et tidligere indlæg argumenterede jeg for, at der ville rejse sig en storm af beboerprotester hver gang kommunen forslog et hus. Det skete ikke i dette tilfælde. Der bor selvfølgelig også færre mennesker helt tæt på den nye adresse. En anden årsag til at de mangle protester er udeblevet er også at der har været langt mindre fokus på den nye adresse. Hvis man ikke vidste bedre kunne man tro, at det var en bevidst taktik fra Ritt Bjerregaards side for at få en hurtig afklaring på sagen. Det er ærgeligt for de interviews der i dag har været med naboerne og lokalernes nuværende brugere, giver et indtryk af at ikke alle tager imod de unge med åbne arme.
Foldsschack kalder det for 'en glædes dag'. Jeg ser det som en sort dag, og efter at have læst aftaleteksten, der danner grundlag for de unges overtagelse af bygningerne ser jeg ikke mere lyst på situationen. Hvis der ikke stod noget om koncerter kunne man godt forledes til at tro at det var en bridge-klub eller lignende der flyttede ind. Nu er det i stedet en samling voldspsykopater fra helvede som marcherer ind og jeg håber virkelig at politikerne bag aftalen får tilføjet nogle klare bestemmelser vedr. opsigelse af aftalen, således at det i sidste ende er kommunen og dermed borgerne der bestemmer, hvorlænge der skal ligge et ungdomshus på Dortheavej 61.

Ingen kommentarer: